07:02 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مشکلات اقتصادی

پیگیری دو صنعت مهم بورس و نظارت بر افزایش سرمایه ازصرف سهام
نماد برتر- رئیس مجلس با اشاره به اینکه نشستن تا زمان لغو خوش‌بینانه تحریم‌ها کارگشا نیست از پیگیری دو صنعت مهم بورس و مربوط به ساماندهی بازار خودرو و فولاد و نظارت بر اجرای قانون افزایش سرمایه خبر داد .
خارج کردن نفت از بودجه به نفع کارگران است؟
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است اگر با کاهش وابستگی به نفت به سمت و سوی تولید برویم و همزمان با قاچاق کالا مقابله کنیم، در آن صورت خارج کردن دلارهای نفتی از بودجه در زندگی و امنیت شغلی کارگران اثرگذار خواهد بود.
بانکها دست کارآفرینان را بگیرند
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بر لزوم فراهم کردن بستر کسب و کار برای کارآفرینان تاکید کرد و گفت: باید قدر کسانی که سرمایه های خود را به عشق وطن در تولید به کار گرفته اند، بدانیم.
کم شدن مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری در سال ۹۸
نماد برتر- بررسی آمارهای مربوط به وضعیت پرداخت بیمه بیکاری طی سال ۱۳۹۸ نشان می دهد که تعداد مقرری بگیران جدید بیمه بیکاری روند کاهشی داشته و دو استان کشور رکورددار بیشترین مقرری بگیر بودند.
نباید در انتخابات آمریکا جوگیر شویم
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید مشکلات اقتصادی ایران با نگاه به واقعیت‌ها برطرف خواهند شد و صرف امید بستن به نتایج انتخابات آمریکا بدون توجه به مشکلات داخلی نوعی جوگیری به حساب می‌آید.
در جریان همه امور قرار دارید
نماد برتر- رئیس کل یانک مرکزی به مواضع رئیس مجلس مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی را باید در میرداماد جست نه جرجیا و آریزونا پاسخ داد و با توصیه ایی اعلام کرد وی در جریان همه امور قرار دارد.
مجلس به اصلاح ساختار بودجه رای داد/ اصلاح و شفافیت منابع و ارتباط مالی
نماد برتر- مجلس به اصلاحات ساختار بودجه رای داد تا زمینه اصلاح و شفافیت منابع، ارتباط مالی شرکت نفت و دولت، اصلاح زیرساخت فروش نفت و الزام دولت به ارسال فهرست‌های مالی و... فراهم شود.
انتقاد از اقدامات موثر در جهش عجیب شاخص/ ۶ نکته مهم در سرمایه گذاری بورس
نماد برتر- معاون اسبق سازمان بورس با انتقاد از اقداماتی که موجب جهش عجیب شاخص از ابتدای سال شد به ۶ نکته در زمان از دست رفتن اصل سرمایه یا سودهای از دست رفته اشاره کرد.
۱۵ پیشنهاد برای توقف روند ریزش بورس و بازگشت آرامش
نماد برتر- با ریزش حدود ۳۵ درصدی شاخص بورس طی چهار ماه و کاهش قیمت سهام ۵۰ تا ۷۰ درصدی اکثر شرکت ها، ۱۵ راهکار برای توقف این روند و بازگشت آرامش به سازمان بورس پیشنهاد داده شد.
تحلیل ۱۶ کارشناس از نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس ایران و اقبال صنایع
نماد برتر- ۱۶ کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر نتیجه میان و بلند مدت انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران و اقبال صنایع بورسی ، نکاتی ارائه کردند.
خروج نیروهای خبره، بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکارها می‌زند
نماد برتر- رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور و کمبود نیروهای خبره در اکثر کسب‌وکارها، گفت: بزرگ‌ترین دارایی شرکت‌های فناوری اطلاعات نیروهایشان هستند و خروج آنها، بزرگ‌ترین ضربه را به این کسب‌وکارها می‌زند و تا زمانی که در وضعیت کلان حاکمیتی و اقتصادی کشور تغییری رخ ندهد، صنف به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این موضوع می‌تواند در میان‌مدت ضربات جبران‌ناپذیری نه فقط به حوزه کسب‌وکارهای آنلاین که به کل کشور بزند.
قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.
تاثیر مثبت رای آوردن "بایدن" بر اقتصاد ایران حدکثر 20 درصد است
نماد برتر- یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، پیروزی "بایدن" در انتخابات آمریکا حداکثر 20 درصد در بهبود شرایط اقتصاد ایران نقش خواهد داشت، زیرا مابقی مشکلات عمدتا ریشه داخلی دارد.
سرمایه‌گذارانِ صبور در بلندمدت پاداش کسب می‌کنند
نماد برتر- علی خسرو شاهی معتقد است، بازار در شرایط کنونی، فرصت مطلوبی برای خرید بوده و سهامداران باید با صبوری منتظر باشند تا پاداش تحمل خود را به نحو مطلوبی در بلند مدت ببینند.
تبعات قیمت گذاری محصولات فولادی + لزوم توجه مسئولان به چهار نکته مهم
نماد برتر- انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای با هشدار نسبت به تبعات قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس کالا خواهان توجه مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس به چهار نکته مهم شد.